Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Omega-3 és az agyműködés képes leírás - Omega-3.tlap.hu
részletek »

Omega-3 és az agyműködés - Omega-3.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: omega3.tlap.hu » Omega-3 és az agyműködés
Keresés
Találatok száma - 10 db
8 módszer az agyi képességek megőrzésére

8 módszer az agyi képességek megőrzésére

Hogy a keresztrejtvények, a sudokuk vagy más fejtörők a leghatékonyabbak az agy képességeinek megőrzéséhez, egyelőre nem tudjuk. Az azonban biztos, hogy a rendszeres agytorna hiánya rendkívüli módon rombolja a kognitív képességeket. Minél többet tanulunk fiatalabb korunkban, annál tovább tudjuk megőrizni agyi képességeinket öregkorban.

A cukor lassítja, az omega-3 zsírsav gyorsítja az agyműködést

A cukor lassítja, az omega-3 zsírsav gyorsítja az agyműködést

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói a Journal of Physiology című lapban megjelent tanulmányukban számoltak be arról a felfedezésükről, miszerint a fruktózban gazdag étrend lelassítja az agyat, rontja a memóriát és a tanulási képességeket, ám az omega-3 zsírsav segítségével mindezt kompenzálni lehet.

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy fejlődését

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy fejlődését

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy robbanásszerű fejlődését kétmillió évvel ezelőtt - vélekedik az a nemzetközi kutatócsoport, amely 2004 óta végez feltárásokat Kenya északnyugati részén, a Rudolf-tó (Turkana-tó) keleti partján.

Agyműködést serkentő ételek

Agyműködést serkentő ételek

Szellemi tevékenységünket, koncentráló képességünket nagyban befolyásolja táplálkozásunk. Vannak ételek, amelyek kifejezetten javítják az agyműködést, segítik a koncentráló képességet. Gyerekeknél és tizenéveseknél az iskolai tevékenységet, teljesítményt, viselkedést is nagymértékben befolyásolhatja a táplálkozás.

Az agy tápláléka: Omega-3

Az agy tápláléka: Omega-3

Az agyunkat főleg a lipideknek nevezett zsí­rok alkotják, köztük a koleszterin és az egyszere­sen, illetve többszörösen telítetlen zsírok. Míg a szervezetünk a koleszterint és a legtöbb agyli-pidet is elő tudja állítani, a többszörösen telítet­len zsírok beszerzése attól függ, hogy mennyi omega-6 és omega-3 olajat tartalmazó ételt eszünk. Az AS, az egyik omega-6 zsírsav, és a DHS, az egyik omega-3 zsírsav, agyunk leggyakoribb többszörösen telítetlen zsírsava. Közülük is a DHS-ből van több.

Hirdetés
Az Omega3 hatása a kedélyállapotra

Az Omega3 hatása a kedélyállapotra

Agyunk szárazanyag tartalma 30%-ban zsírsavakból áll, ennek szintén 30%-a többszörösen telítetlen zsírsav, melynek fele omega-3. Végül agyunk legalább 5%-ban tartalmaz omega-3-at, innen ered jelentősége, ha idegi egyensúlyról beszélünk. Amennyiben ezek a többszörösen telítetlen zsírsavak családjába tartoznak, többféle fajtájuk ismeretes, úm. EPA (eikozapentaénsav), DHA (dokozahexán sav), ALA (Alfa-Linolenik sav) stb.

Az omega3 zsírsavak serkentik az agyat

Az omega3 zsírsavak serkentik az agyat

A cikkben publikált tanulmányt végző Sarah Conklin ötvenöt egészséges felnőttet vizsgált meg, akik különböző napokon vettek részt egy-egy felmérésben, ahol feljegyezték, mit ettek előző nap. A résztvevők agyáról MRI (mágneses rezonanciás képalkotás) felvételeket készítettek. Azok rendelkeztek a legtöbb szürkeállománnyal, akiknél a legmagasabb volt az omega-3 zsírsav-bevitele.

Életünk Alfája az Omega-3!

Életünk Alfája az Omega-3!

Tudja, hogy milyen összefüggés van a mobil telefonok és az omega-3 fogyasztás között? A történet kb. 150 ezer évvel ezelőtt kezdődött, amikor Kelet-Afrikában a Rift-völgyben emberszabású ősünk étrendje kényszerűségből megváltozott, és mindennapi menüjébe bekerült egy agyi táplálék, a HAL!

Hogyan kell serkenteni az agyműködést?

Hogyan kell serkenteni az agyműködést?

Az Omega 3 zsírsavak magunkhoz vételének legjobb módszere, ha sok olajos halat - tonhal, lazac, hering és makréla -, diófélét és hidegen sajtolt olajat fogyasztunk, például olíva olajat, tojássárgáját, szójababot, nyers búzacsírát, hüvelyeset, tejet és tejterméket.

Hirdetés
Omega-3 és depresszió

Omega-3 és depresszió

Sokakat meghökkentő közlemény jelent meg 2006 júniusában a világ egyik legrangosabb pszichiátriai szaklapjában, a Journal of American Psychiatry-ban Elisabeth Sublette, a Columbiai Egyetem pszichiátere és az alkohol ambulanciát vezető Joseph Hibbeln pszichiáter/lipid-biológus valamint munkatársaik tollából.

Tuti menü