Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mindent az Omega-3-ról képes leírás - Omega-3.tlap.hu
részletek »

Mindent az Omega-3-ról - Omega-3.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: omega3.tlap.hu » Mindent az Omega-3-ról
Keresés
Találatok száma - 12 db
Amit az Omega-3-ról tudni érdemes

Amit az Omega-3-ról tudni érdemes

Tévhit, hogy a zsírok csak árthatnak! A zsír az egyik legfontosabb energiaforrás, amely a szervezet egészséges működéséhez szükséges! Többek között azért, mert elengedhetetlenek a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához, de jelentős a szerepe a testhőmérséklet szabályozásában is. Az egyik legfontosabb zsírsav az omega-3. Rendszeres bevitelével egészségesebbnek mondhatjuk magunkat...

Az egészséges zsírsavak

Az egészséges zsírsavak

Az omega-3 zsírsavakat illetően két lényeges kérdés van: a típusuk és az arányuk. A típust tekintve szervezetünkbe a hosszú láncú verziókat (EPA-t és DHA-t) szeretnénk bejuttatni, amelyek elsősorban a vadvízi halakban és a fűvel táplált állatok húsában találhatók meg. Az omega-3 és omega-6 aránya ideális esetben 1:1 és 1:2 között mozog.

Az egészségtelen táplálkozásról - Omega-3 Salmon Oil Plus

Az egészségtelen táplálkozásról - Omega-3 Salmon Oil Plus

Az omega-3 zsírsavak nemcsak általánosságban vannak kapcsolatban a szív egészségével, de ugyanakkor csökkentik atriglicerid szintet, emelik a HDL (jó koleszterin szintet), meggátolják a vérrög-képződést, stabilizálják a szívritmust, segítenek megőrizni a vénák és artériák egészségét. Mindezen tulajdonságainak köszönhetően rendkívül fontos az omega-3 zsírsavak családjának mind a 8 tagját biztosítani a szervezetünk számára.

Az omega 3 zsírsavak

Az omega 3 zsírsavak

Az elmúlt két évtizedben az esszenciális zsírsavak előnyei egyre nagyobb figyelmet kaptak. Az omega 3 zsírsavak nagy része esszenciális zsírsav, amit csak táplálkozással lehet bevinni a szervezetünkbe, mivel mi nem vagyunk képesek az előállítására. Omega 3 zsírsavak pedig számos tápláló és egészséges ételben megtalálhatóak, így segítségükkel könnyen támogathatjuk egészségünket és fenntarthatjuk a jó közérzetünket.

Egészségmegőrzés növényi Omega-3 zsírsavakkal

Egészségmegőrzés növényi Omega-3 zsírsavakkal

Egészségmegőrzés kapcsán sokat hallunk a megfelelő táplálkozásról, a tápanyagok ismeretének és tudatos bevitelének fontosságáról. Bár az Omega-3 zsírsav fogyasztásának kedvező hatásai széles körben publikáltak, csak ritkán esik szó az Omega-3 különböző forrásairól, s ezek élettani hatásainak különbségéről.

Hogyan segí­tenek sejtszinten az omega-3 olajok?

Hogyan segí­tenek sejtszinten az omega-3 olajok?

Egészségügyi hasznuk fokozásának egy lehetséges módja. San-Diego-i California Egyetem kutatóinak első felfedezése, hogy bepillantva egy élő egérsejtbe, feltérképezték azokat a folyamatokat, melyek a népszerű omega-3 zsírsavak egészségügyi előnyeit eredményezik.

Hol találhatóak az omega-3 zsírsavak?

Hol találhatóak az omega-3 zsírsavak?

Bár egymagában egyetlen élelem sem tesz egészségessé egy embert, a bőséges halfogyasztás egy módja étrendünk valamint egészségünk javításának. A jótékony omega-3 zsírsavakról szóló vizsgálatok nagy része a halakra, mint elsődleges forrásokra, irányítja a figyelmet.

Már gyermekkortól Omega-3-at

Már gyermekkortól Omega-3-at

Az omega-3 zsírsav szedésének bevezetését fontolgatja a Brit kormány miután a legújabb kutatások igazolták, hogy segít a gyerekek megfelelő agyi fejlődésében, javul a koncentrálóképességük, és memóriájuk. Az omega-3 zsírsav legfőbb forrása a tengeri hal (Magyarország tengeri hal fogyasztása egynyolcada az ajánlott napi mennyiséghez képest).

Miért ajánlják az omega-3-at a sportolóknak?

Miért ajánlják az omega-3-at a sportolóknak?

Élsportolók - biciklisták, birkózók, focisták és karatésok - részvételével végzett kísérletek eredményei alapján a megfelelő tisztaságú omega-3 zsírsav-készítmények alkalmazása segíti a szív-és érrendszeri megbetegedések megelőzését, illetve, a sportterhelés káros hatásainak csökkentését.

Hirdetés
Minden amit az Omega-3-ról tudni kell

Minden amit az Omega-3-ról tudni kell

Az állati vagy növényi eredetű zsírok, összetett, hosszú szénláncú vegyületek, zsírsavakból épülnek fel. A szénláncban előforduló kettős kötések száma alapján telített, egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakat különböztet meg a táplálkozás élettan tudománya. Ennyit a száraz kémiáról!

Mit kell tudni az Omega-3-ról?

Mit kell tudni az Omega-3-ról?

Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, azonban a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket, csak az utóbbi néhány évtizedben ismerték fel. Jelentős mennyiségben a tengeri halakban fordulnak elő, az édesvízi halfajtákban nem találhatóak meg. Hazánkban a busa zsírja, néhány növényi olaj és magvak, valamint a szójabab is tartalmazza az esszenciális zsírsavakat. A hetente ajánlott fogyasztási mennyiség 200-300 g, azonban Magyarországon az ajánlott mennyiség csupán egynyolcadát fogyasztjuk.

Omega 3 halolaj, és az eszkimók

Omega 3 halolaj, és az eszkimók

A depresszió és más idegrendszeri eredetű betegségek gyógyításában ígérnek előrelépést azok a kutatások, amelyek szerint e kórok hátterében egy speciális zsírsavcsoport hiánya is áll. Meghökkentő kijelentéssel éltek a Journal of American Psychiatry című szakfolyóirat közleményében. New York-i Columbia Egyetem kutatói arra a kérdésre, hogy mivel lehet a legpontosabban jelezni azt, hogy egy depressziós beteg öngyilkosságra készül, azt válaszolták, hogy vérvétellel!

Tuti menü