Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Omega-3 linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Omega-3 képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: omega3.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 85 db
8 módszer az agyi képességek megőrzésére

8 módszer az agyi képességek megőrzésére

Hogy a keresztrejtvények, a sudokuk vagy más fejtörők a leghatékonyabbak az agy képességeinek megőrzéséhez, egyelőre nem tudjuk. Az azonban biztos, hogy a rendszeres agytorna hiánya rendkívüli módon rombolja a kognitív képességeket. Minél többet tanulunk fiatalabb korunkban, annál tovább tudjuk megőrizni agyi képességeinket öregkorban.

A cukor lassítja, az omega-3 zsírsav gyorsítja az agyműködést

A cukor lassítja, az omega-3 zsírsav gyorsítja az agyműködést

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói a Journal of Physiology című lapban megjelent tanulmányukban számoltak be arról a felfedezésükről, miszerint a fruktózban gazdag étrend lelassítja az agyat, rontja a memóriát és a tanulási képességeket, ám az omega-3 zsírsav segítségével mindezt kompenzálni lehet.

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy fejlődését

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy fejlődését

A halfogyasztás segítette elő az emberi agy robbanásszerű fejlődését kétmillió évvel ezelőtt - vélekedik az a nemzetközi kutatócsoport, amely 2004 óta végez feltárásokat Kenya északnyugati részén, a Rudolf-tó (Turkana-tó) keleti partján.

A halolaj átjárhatóvá teszi az elzáródott artériákat

A halolaj átjárhatóvá teszi az elzáródott artériákat

Ebben a zsíroktól igencsak tartó világban a halolaj az egyetlen, amit még a kardiológusok is szerethetnek. Ráadásnak ahhoz a tényhez, hogy az omega-3 zsírsavak karbantartják a szívet, német kutatók arra jöttek rá, hogy a halolaj napi fogyasztása lassíthatja, sőt, vissza is fordíthatja a szívbetegek artériájának keményedését és szűkülését.

A halolaj kapszula pszoriázis kezelésére

A halolaj kapszula pszoriázis kezelésére

A halolaj már rég ismert jótékony hatásáról. Egy nem régi kutatás bebizonyította, hogy a halolaj kapszula pszoriázis kezelésére is alkalmazható. A naponta alkalmazott kapszula nagy mértékben segíti a tünetek enyhülését, valamint megakadályozza a pszoriázist kísérő betegségek felbukkanását.

A rákolaj hasznos lehet teherbeesésnél

A rákolaj hasznos lehet teherbeesésnél

A rákolaj és a halolaj között a különbség a bennük lévő omega-3 szerkezetében van. A halolaj triglicerid, míg a rákolaj foszfolipid kötésben tartalmazza az omega-3-at. Az emberi sejtek az omega-3-at foszfolipid formában tartalmazzák. A halolaj triglicerid kötését a szervezetünk jelentős erőforrás igénybevételével tudja átalakítani foszfolipid formájúvá.

A szív és a véredények őre

A szív és a véredények őre

Ha hiszünk az orvostudományban, ez felelőssé tesz bennünket abban, hogy a gyakorlatban is alkalmazzuk mindazt, amit a tudomány hasznosnak ítélt az ember egészsége számára. A hasznos - nem elég jó szó, hogy leírja azokat a fantasztikus terápiás hatásokat, amelyeket az Omega-3 zsírsavak fejtenek ki a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében. Ezért, az Ómegai zsírsavakat esszenciálisnak véljük a védelemben, de mint építőelemek is jelentősek az agyszövetekben és a szem recehártyájában. Csökkentett mennyiségük a testben komoly fejlődési, működési zavarokat okozhat az idegrendszerben, látásban és az immunrendszerben.

Agyműködést serkentő ételek

Agyműködést serkentő ételek

Szellemi tevékenységünket, koncentráló képességünket nagyban befolyásolja táplálkozásunk. Vannak ételek, amelyek kifejezetten javítják az agyműködést, segítik a koncentráló képességet. Gyerekeknél és tizenéveseknél az iskolai tevékenységet, teljesítményt, viselkedést is nagymértékben befolyásolhatja a táplálkozás.

Amit az Omega-3-ról tudni érdemes

Amit az Omega-3-ról tudni érdemes

Tévhit, hogy a zsírok csak árthatnak! A zsír az egyik legfontosabb energiaforrás, amely a szervezet egészséges működéséhez szükséges! Többek között azért, mert elengedhetetlenek a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához, de jelentős a szerepe a testhőmérséklet szabályozásában is. Az egyik legfontosabb zsírsav az omega-3. Rendszeres bevitelével egészségesebbnek mondhatjuk magunkat...

Hirdetés
Az agy tápláléka: Omega-3

Az agy tápláléka: Omega-3

Az agyunkat főleg a lipideknek nevezett zsí­rok alkotják, köztük a koleszterin és az egyszere­sen, illetve többszörösen telítetlen zsírok. Míg a szervezetünk a koleszterint és a legtöbb agyli-pidet is elő tudja állítani, a többszörösen telítet­len zsírok beszerzése attól függ, hogy mennyi omega-6 és omega-3 olajat tartalmazó ételt eszünk. Az AS, az egyik omega-6 zsírsav, és a DHS, az egyik omega-3 zsírsav, agyunk leggyakoribb többszörösen telítetlen zsírsava. Közülük is a DHS-ből van több.

Az egészséges zsírsavak

Az egészséges zsírsavak

Az omega-3 zsírsavakat illetően két lényeges kérdés van: a típusuk és az arányuk. A típust tekintve szervezetünkbe a hosszú láncú verziókat (EPA-t és DHA-t) szeretnénk bejuttatni, amelyek elsősorban a vadvízi halakban és a fűvel táplált állatok húsában találhatók meg. Az omega-3 és omega-6 aránya ideális esetben 1:1 és 1:2 között mozog.

Az egészségtelen táplálkozásról - Omega-3 Salmon Oil Plus

Az egészségtelen táplálkozásról - Omega-3 Salmon Oil Plus

Az omega-3 zsírsavak nemcsak általánosságban vannak kapcsolatban a szív egészségével, de ugyanakkor csökkentik atriglicerid szintet, emelik a HDL (jó koleszterin szintet), meggátolják a vérrög-képződést, stabilizálják a szívritmust, segítenek megőrizni a vénák és artériák egészségét. Mindezen tulajdonságainak köszönhetően rendkívül fontos az omega-3 zsírsavak családjának mind a 8 tagját biztosítani a szervezetünk számára.

Az ételek hatása a bőrre

Az ételek hatása a bőrre

A bőröd és az étrended közötti kapcsolat meglepetéseket tartogathat a számodra. Ma már általánosan ismert dolog, hogy az egyes tápanyagok jótékony hatással vannak a szervezetünk bizonyos részeire. Az egészséges csontokhoz kalciumra és D-vitaminra van szükség, a szívnek pedig jót tesz az omega-3 zsírsavban gazdag hal.

Az omega 3 zsírsavak

Az omega 3 zsírsavak

Az elmúlt két évtizedben az esszenciális zsírsavak előnyei egyre nagyobb figyelmet kaptak. Az omega 3 zsírsavak nagy része esszenciális zsírsav, amit csak táplálkozással lehet bevinni a szervezetünkbe, mivel mi nem vagyunk képesek az előállítására. Omega 3 zsírsavak pedig számos tápláló és egészséges ételben megtalálhatóak, így segítségükkel könnyen támogathatjuk egészségünket és fenntarthatjuk a jó közérzetünket.

Az omega-3 megelőzi a szembetegséget

Az omega-3 megelőzi a szembetegséget

Az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend ? főként halak és tengeri állatok fogyasztása ? csökkenti az időskori sárgafolt-degeneráció kialakulásának kockázatát. A Johns Hopkins Egyetem munkatársai, Sheila K. West és munkatársai az Ophthalmology decemberi kiadásában számolnak be arról, hogy a sok hal és kagyló fogyasztása védőhatású az időskori sárgafolt-degeneráció szempontjából.

Az Omega-3 zsírsav hatása az aknés bőrre

Az Omega-3 zsírsav hatása az aknés bőrre

Aki a tudatos táplálkozás híve az biztos hallott már az Omega-3 zsírokról, és annak jótékony hatásairól. Az Omega-3-at legtöbben a halakkal azonosítják, és valóban sok halfajta (lazac, hering, makréla, szardínia, tonhal) is (!!) a forrása ennek a telítetlen zsírsavnak

Az omega-9 megelőzi a mentális betegségeket

Az omega-9 megelőzi a mentális betegségeket

A transz-zsírokban és telített zsírsavakban gazdag élelmiszerek fogyasztása növeli a depresszióra való hajlamot - egy nemrég közzé tett spanyol kutatás szerint. Kiderült azonban az is, hogy az olívaolaj és más omega-9 zsírsavakban gazdag élelmiszerek segíthetnek a mentális betegségek megelőzésében.

Tuti menü